Stereotypy cestovatelské fotografie na Instagramu v krátkém klipu

Stereotypy cestovatelské fotografie na Instagramu v krátkém klipu

Pokud jste pravidelní návštěvníci webové galerie Instagram, určitě jste nejednou při prohlížení příspěvků ostatních uživatelů zažili pocit tzv. déjà vu, tedy již jednou (či víckrát) viděného. Podobnost záběrů, co do kompozice i póz fotografovaného, je nápadná zejména u snímků z turisticky exponovaných lokalit. Stačí si vzpomenout na desítky fotografií šikmé věže v Pise, kterou pravidelně někdo podepírá, snaže se vtipně napravit architektonický přešlap stavitele.

Fotograf Oliver KMIA těchto obrazových stereotypů využil a vytvořil zajímavé dvouminutové video sestávající z totožně koncipovaných fotografií, které byly pořízeny na nejnavštěvovanějších místech světa. Poukázal tak na nedostatek tvořivosti a představivosti, nebo jen podal důkaz, jak těžké je v době zahlcené obrazy vymyslet něco originálního? 

Určitě si přečtěte

Články odjinud