Edward Henry Weston bývá řazen mezi nejvýznamnější a nejvlivnější fotografy 20. století a jeho díla se často prodávají za astronomické částky.
Edward Henry Weston (24. března 1886 až 1. ledna 1958) fotografoval zpravidla velkoformátovým přístrojem 8×10 nebo 4×5 palců, výsledné fotografie pak vznikaly kontaktním kopírováním.
K nejznámějším Westonovým dílům patří fotografie krajiny a aktů, byl ale všestranným umělcem, který během své dlouhé kariéry několikrát změnil zaměření. Proto v jeho tvorbě najdeme i architekturu, portrét, kompozice mraků a různá zátiší, rostliny atd.
Edward Weston se svým fotoaparátem Graflex (foto: Tina Modotti)
Weston spolu s Anslem Adamsem, Imogen Cunninghamovou, Willardem Van Dykem a jinými patří k zakladatelům fotografické skupiny f/64. Byli to zastánci tzv. přímé fotografie (též „čisté“), tedy fotografie jen minimálně technicky modifikované, která přirozeně zachycuje realitu. Mimo jiné ji obvykle zachycuje ostře, s množstvím detailů a s velkou hloubkou ostrosti. Odtud ostatně pochází i název skupiny – clonové číslo.
Protože fotografie Edwarda Westona ještě nepatří mezi volná díla, můžeme ukázat jen upoutávku na jeho oficiální webovou fotogalerii, kterou spravují jeho děti
Mezi základní zásady skupiny f/64 patřilo, aby fotografie byla pojata „jednoduchou a přímou formou s použitím čistých fotografických metod“. Šlo především o opozici k dožívajícímu piktoralistickému pojetí, které se naopak snažilo fotografii přiblížit malbě a grafice.
Další informace