Canon se bojí mobilů, spouští novou reklamní kampaň

Canon se bojí mobilů, spouští novou reklamní kampaň

Poslední dobou začalo značně ubývat kompaktů na úkor chytrých telefonů s fotoaparátem. Canonu se to nelíbí, a proto v USA spustil novou reklamní kampaň, jejímž cílem je tento trend zvrátit.

Že lidé čím dál tím více dávají přednost telefonům s fotoaparátem před kompakty, není žádné tajemství. Podle poklesu prodejů kompaktních fotoaparátů to dokonce vypadá, že by tato kategorie mohla v blízké budoucnosti úplně zmizet z portfolia výrobců.

Jejich pozici velice pravděpodobně zaujmou telefony a levnější bezzrcadlovky, které se těší stále větší oblibě a u pokročilejších modelů je obrazová kvalita prakticky srovnatelná s digitálními zrcadlovkami.

canon1.jpg
Vizuál nové kampaně Canonu, zdroj: Ads of the world

Klesající podíl kompaktů se nelíbí Canonu a tak v USA spustil novou reklamní kampaň. Jejím motem je „Don’t let a call interrupt your photo“, tedy „nenechte, aby vás při fotografování vyrušil příchozí hovor“. Vypadá to, že si už Canon nemůže dovolit přítomnost chytrých telefonů ignorovat jako dříve. Na rozdíl od Sony či Samsungu totiž nemá zástupce na obou frontách.

canon2.jpg 
Vizuál nové kampaně Canonu, zdroj: Ads of the world

A bude jen hůř. Podle průzkumu britské pobočky O2 dá přednost koupi a používání chytrého telefonu jako fotoaparátu namísto samostatného přístroje až 39 % uživatelů. Ze statistiky využívání mobilů dále vyplývá, že je dokonce používáme více na focení než na telefonování.

Tento trend potvrzují také statistiky Flickru, které ukazují iPhony jako jasnou jedničku mezi fotoaparáty. První tři místa drží iPhone 4S, iPhone 5 a iPhone 4 a až teprve v dáli následují profesionální modely zrcadlovek Canon 5D Mark II a Canon 7D. Kompakty pak musejí mít vlastní graf, v celkovém počtu by naprosto zanikly.

statistika.jpg 
Statistika použitých fotoaparátů na Flickru, zdroj: Flickr

Není tak divu, že se Canon rozhodl proti tomuto trendu jednat. Otázkou je, zdali již není pozdě. Pár obrázků a jedna slabá reklamní věta s tím nyní jen velice těžko něco udělá. Spíše by se japonská firma měla zaměřit na nasazení vlastních zástupců mezi chytré telefony či začít spolupracovat s jedním z hlavních výrobců. Po příchodu telefonofotoaparátů jako Samsung Galaxy S4 Zoom či Nokia EOS by to však měla velmi obtížné.

Určitě si přečtěte

Články odjinud