V akci se Sigmou 50–100 mm F1,8 DC HSM Art

7.  12.  2017 | Roman Ivičič | 11

Pokud hledáte světelný střední teleobjektiv a nevadí vám krapet vyšší váha, pak jste na správném místě. Sigma vyrobila právě takový a nám se dostal na pár dní do rukou k vyzkoušení.

Není třeba pochybovat že společnost Sigma je stále výraznějším konkurentem k zavedeným výrobcům fotoaparátů a objektivů. Vše začalo před několika lety, kdy zcela změnila výrobu a představila veřejnosti nové portfolio výrobků, které postupně rozšiřuje.

V nové koncepci se dělí objektivy do tří samostatných a přesto provázaných řada – Contemporary, Art a Sport – které se od sebe liší v různých parametrech, jako je například odolnost, rychlost ostření apod. – pro každého fotografa je důležité něco trošku jiného, a tudíž jsou i objektivy připraveny pro jejich různorodé potřeby.

Kam míří společnost Sigma a co nás čeká v dalších letech? Kam míří společnost Sigma a co nás čeká v dalších letech?

Jedním ze zástupů řady Art, která je zastoupena především pevnými objektivy s velmi dobrou světelností, je i zoomový teleobjektiv s fyzickým rozsahem ohnisek 50–100 mm a stálou světelností. Jedná se o pořádného macka, který měří 171 mm a váží 1 490 g, což je na jednu stranu, díky světelnosti, pochopitelné, na druhou stranu je to o skoro 200 g víc než běžně rozšířený objektiv 70–200 mm F2,8 (konkrétně porovnávám s verzí od Canonu).

7894406571.jpgSigma-50-100mm-f1.8-DC-HSM-Art-Lens.jpg

Konstrukčně není Sigmě co vytknout, vše je bytelné, pevné, rozmístění ovládacích prvků tradiční a tudíž není potřeba si na nic nového zvykat. Jediné, co mě trochu překvapilo byl hodně tuhý chod zoomovacího prstence. Při dlouhodobém focení by se snad trochu vychodil, ale na komfortu užívání to ze začátku rozhodně nepřidá. Jinak bylo celé ostření velice rychlé a přesné, i přes to, že prakticky všechny fotky byly foceny za tmy, šera nebo alespoň mlhy a oparu.

Obrazová kvalita je na vysoké úrovni, jak už je u Artové řady zvykem. Ostrost je výborná i při plném odclonění. Se stoupající clonou ostrost postupně roste a ztrácí se i ostatní drobné vady.

50-100mm-f1-8-dc-hsm-a-693-042.jpg lens-construction-template-50-100.jpg

Vinětace je velice mírná a prakticky nepostřehnutelná, zato jsem na některých fotkách našel výraznější chromatickou aberaci, kterou je však možno bez problémů softwarově odstranit. Nutno podotknout, že přímo ve fotoaparátu byla korekce chromatické vady vypnutá a automatické korekce podle profilu konkrétního objektivu v Adobe Lightroomu v tomto případě nazafungovala...

Technické parametry

  • optická stavba: 21 členů v 15 skupinách – tři FLD členy, čtyři SLD členy
  • počet lamel clony: 9
  • maximální zaclonění: F16
  • filtrový závit: 82 mm
  • nejkratší zaostřitelná vzdálenost 95 cm
  • maximální zvětšení: 1:6,7
  • délka objektivu: 170,7 mm
  • průměr tubusu: 93,5 mm
  • váha: 1490 gramů
  • bajonet: Canon, Nikon, Sigma

Závěrem by bylo dobré upozornit, že tento objektiv je pouze pro fotoaparáty s menším APS-C čipem. Nasadit se dá i na full-frame těla, ale okraje snímku budou černé. Své uplatnění najde především mezi reportéry.

Duel: Sigma 24–105 mm F4 Art vs Canon 24–105 mm F4L IS USM Duel: Sigma 24–105 mm F4 Art vs Canon 24–105 mm F4L IS USM

Na svatbách své uplatnění najde určitě také a kvalita výstupu stojí za tu váhu. U klasických reportérů a dokumentaristů bude váha hrát podstatnou roli, ale pokud autor rád fotí low-light fotografie, tak si své místo obhájí (viz noční fotka z ruky na ISO 1600). Aktuálně se cena pohybuje lehce přes 32 000 Kč.

Demosnímky

aberace-1.jpgaberace_vyrez-1-2.jpgaberace-1-2.jpgaberace_vyrez-1.jpgdifrakce-1.jpgs-1-8.jpgs-1.jpgs-1-2.jpgs-1-3.jpgs-1-4.jpgs-1-5.jpgz ruky-1.jpgs-1-6.jpgs-1-7.jpgs-1-9.jpgs-1-10.jpg

Další článek »

Diskuze
11 příspěvků
Témata článku: Technika, Objektivy, Sigma
Sdílet článek
Další mobilní weby